Det finns ingenting som heter julledighet, bara julursäkter

Nu när både julafton och nyårsafton är avklarat så börjar jag få slut på ursäkter för att inte slutföra vår hemtenta. Problemet är väl egentligen inte att den är för svår eller ointressant, utan att det finns så mycket annat man vill göra. Som att äta mammas hemlagade mat, umgås med gamla barndomsvänner och, ja, bara vara

Som så många andra åkte jag hem till min gamla uppväxtort (i det här fallet Norrköping) för att återse familj och vänner över storhelgerna. Nu när jag har varit här i nästan två veckor börjar det krypa lite i benen och jag insåg redan igår att jag har börjat sakna campuslivet. Säga vad man vill om att bo granne med skolan men det är förbaskat kul att alltid ha vännerna i grannhuset och nya upptåg på gång.

För mig återstår ett par dagar till i hemmet innan det är dags att lämna Östergötland. Då kommer jag (med många andra) tillbaka nyladdad med energi och redo för både studier, KomMedia och campuslivet. Men tills dess är det hemtenta som gäller, för som de flesta känner till finns det ingenting som heter julledighet på universitetet - .

På återseende!

Cassandra Jangbrand
Webbansvarig
De tappra KomMedianer som överlevde pulkamästerskapet.

Kommentarer
Postat av: Sondresigrid

What a cool web site. Love the pages you have on motivation, keep up the work I hope to read more soon.

2011-07-20 @ 08:45:55
URL: http://sondresigrid.blog-howto.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0