Vilket är ditt bästa pluggtips?

Vi ettor har vår första salstenta på torsdag och vi är många som är oroliga och lite stressade över vad som komma skall. Jag själv har fruktansvärt dålig självdisciplin och hittar alltid saker att göra för att komma undan plugget. Mitt bästa pluggtips är dock att se till att ha städat och fint i lägenheten dagarna före tentan. För det första är det enklare att koncentera sig när man har ordning och reda runtomkring sig och för det andra blir städning inte en anledning till att smita undan från plugget. För faktum är att till och med en sådan tråkig sak som städning blir rolig jämfört med att sitta med näsan i en bok...

Vilket är ditt bästa pluggtips?

Maria Roth
Informationsansvarig

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att inte sitta hemma och plugga, utan i bibblan.

2011-05-02 @ 17:46:04
Postat av: Carolina

Tjena!! :D Anmäl dig som veckans blogg genom gå in på min blogg och kommentera " Jag är med " :)

KRAAAAM

2011-05-02 @ 17:58:34
URL: http://cla.webblogg.se/
Postat av: Cassandra

Jag brukar lyssna på någon favoritlåt som man inte blir så speciellt störd av.

Sedan under " pluggandet " så kan man ha något gott tillexempel chocklad eller kanske något nyttigare likt frukt ?

Och lugn och ro.

Sedan beror det på vad jag pluggar på, om det är ett prov så kanske jag måste plugga i timmar men då har jag mina små pauser som är ca 10 minuter, men flera gånger. Då är det bäst att ta lite frisk luft eller bara vila huvudet med den här godsaken du vid dig. ^-^

2011-05-02 @ 18:26:00
Postat av: Stina

Mitt bästa pluggtips är att inte stressa upp sig för att man inte pluggar så mycket som man borde.



Jag kan aldrig börja lära mig saker innan hjärnan är redo att ta emot infon, hur mycket jag än vill. Och ibland tar det lång tid innan den kommer igång, men när det väl är dags blir jag sjukt effektiv.



Och kom ihåg att det ordnar sig alltid :)

2011-05-02 @ 19:20:17
Postat av: Cassandra Jangbrand

Kaffe, helt klart mitt bästa pluggtips!

2011-05-02 @ 19:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0