Att ta över en bebis

Den förra styrelsen pratade om att lämna över sitt styrelseuppdrag som att lämna över en bebis. För oss nyinvalda är det lite tvärtom. Vi har plötsligt fått en ganska stor och välutvecklad knodd att vårda och ta hand om. Det är upp till oss att fortsätta där styrelsen 09/10 slutade och det är upp till oss att se till att föreningen är i ett minst lika bra skick när de nya ettorna tar över om lite drygt ett år.

Det är med skräckblandad förtjusning vi ger oss in i detta. Jag tror att vi alla är lite småskraja för att misslyckas eller för inte uppnå de mål och visioner vi har, men samtidigt tror jag att ett misslyckande är omöjligt med tanke på hur otroligt taggade, peppade och förväntansfulla vi är. Vi har suttit i styrelsen i lite drygt en vecka och jag tror att vi alla redan har åtminstone en idé som vi vill förverkliga under vår styrelsetid, så det bådar ju gott!

Så även om vi är lite nervösa över att lyfta upp den här bebisen och fortsätta utveckla den och göra den till vår egen, så får ni - medlemmar och avgående styrelse - inte tvivla på oss. Vi kommer fixa det här, och vi kommer att göra det med bravur! 

Vi hörs snart igen!

Maria Roth
Informationsansvarig

Ps: Till alla er i den avgående styrelsen: Det märks verkligen att ni har gjort ett fantastiskt jobb och jag känner mig oerhört stolt över att vara en del av det ni varit med och byggt upp. Världens största eloge till er!

Kommentarer
Postat av: elin

Det känns fint i hjärtat att höra! Jag önskar er all lycka till med vårt fina KomMedia!

2010-12-03 @ 20:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0