Det börjar närma sig slutet

Idag har vi ettor haft vår sista föreläsning för året och vi har dessutom fått tillbaka tentorna från förra veckan. Vare sig man blev godkänd eller inte tror jag att vi alla ser fram emot att komma hem och njuta av jul- och nyår tillsammans med våra familjer.

Campuslivet är något alldeles speciellt och oftast älskar man det, men det kommer stunder då man bara längtar hem. Mammas mat, någon som diskar och tvättar åt en, de gamla vännerna man inte träffat på flera månader, husdjuret.... Sedan tror jag i och för sig att man kommer längta tillbaka till Växjö ganska snabbt. Känner jag mig själv rätt kommer jag sitta och bita på naglarna av rastlöshet bara några dagar efter jul. Rastlösheten i Växjö går alltid att bota, men hemma i lilla Oskarshamn (som jag kommer ifrån) lyser utbudet av aktiviteter med sin frånvaro.

Om knappt två timmar ska vi i nya styrelsen ha vårt andra och sista mötet för året. Vi ska prata om våra visioner och mål och vi ska även fotograferas till hemsidan och styrelse-affischen. Jag vågar inte lova när bilderna finns uppe, däremot kan jag lova att ett nyhetsbrev kommer att dyka upp inom en väldigt snar framtid..

Maria Roth
Informationsansvarig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0